perjantai 27. maaliskuuta 2009

Ensimmäinen helmisolmeilu

Mulla on ollut hetken aikaa laatikossa nauhallinen aivan ihania makeanvedenhelmiä. Helmet ovat nugetin muotoisia ja pidän niistä juuri siksi, että ne eivät ole niin älyttömän säännöllisiä. Mutta en osannut solmia helmiä, enkä oikein tiennyt edes, että miten aloittaa. Tilasin kuitenkin helmisilkkiä ja muita tarvikkeita ja päätin koittaa, sillä ei kai sitä muuten ikinä opi! :) Todella hyvät ohjeet löysin www.kellomiehet.fi sivuilta ladattavasta helmioppaasta.

Hyvistä ohjeista huolimatta tämä ensimmäinen kokeilu kuitenkin epäonnistui lähes kaikilta osin ja ensi ajattelinkin, etten edes laita mun helmikoruani tänne näytille, mutta koska tää blogi on mulle työpäiväkirja, niin pitäähän tänne laittaa kaikenlaista matkan varrelta... Solmuista tuli eri kokoisia ja osa solmuista ei tullut tarpeeksi lähelle helmeä, vaikka loppua kohti keksinkin hyvän tekniikan saada solmu melko tiukkaan. Lisäks french wire, eli joka suojaa silkkiä lukkorenkaan kohdalla, aukesi jonkun verran eikä siis ole ollenkaan niin nätti kuin sen pitäisi!! Joka tapauksessa, nämä on mun ekat, ihan itse solmimani helmet ja aion näitä, en ehkä ylpeydellä, mutta kantaa kuitenkin :D


Ja taas tämä saman mallinen lukko, mutta olen vaan niin tykästynyt tähän, etten ole omiin koruihini juuri muuta huolinut....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti